tisdag, april 22, 2008

folk, människor, elever.. next generation



Man kan ju undra sig vad eleverna gör när dom inte har lektioner?
- Ja vissa som sagt sitter och pratar, pluggar ännu mera, spelar basket/fotboll, sitter vid datorerna osv. Men jag och mina undersåtar haha;), vi vi spanar in människor, och framför allt killar men definitivt inte bara. Och det är riktigt kul, vi har tillexempel en kille på skolan som dea tycker är hemskt lik karlsson på taket men verkligen inte jag, han sprang på bordet i matsalen idag och slog huvudet i lampan! Inte ofta man ser sånt.
Sen har jag mina 4 inspaningar, 1 som vi kallas nils-petter, en annan som kallas DMP, sen har vi en murris burris, och tjejis och juste SEBBE också.

Och som sagt det är alltid lika kul att se dom, men det är inte bara det, det är kul att kolla på vad folk har på sig, hur dom går, hur dom pratar hur dom bär upp kläder och vissa har stil och andra inte så man vill bara ta dom med sig på en shopping runda. Och vi har en hel del tjejer som sabbar sitt ansikte med massa smink. Alltså tjejer, lägg av, ge upp ni ser bara groteska ut.


Och vi ungdomar är THE NEXT GENERATION så vi borde börja insätta oss i politiken lite mer och veta hur ett samhälle fungerar osv. Men jag vill inte saäga alla och inga nu, vissa gör det och andra vet inte alls vad det handlar.
Jag är själv med i MUF och det är riktigt kul.
För i alla år tidigare har jag inte brytt mig ett skit om politik och ekonomi, men un helt plötsligt så har jag blivit väldigt insatt i dom båda och tycker det är riktigt spännande och kul :) SO, JOIN IT UP BITCHES ;)

Inga kommentarer: