onsdag, april 22, 2009

Chantalle - I´m better of my own


Mina dagar är som en berg och dalbana. Dom kan börja på topp och sluta i misär...
Vad det beror på kan jag inte riktigt svara på, men eftersom det har pågått väldigt länge så har jag börjat vänja mig, men, varje gång jag befinner mig i dalen så är det lika jobbigt varje gång.

Jag tror att människor i min omgivning anser mig vara en tjej med väldigt bra självförtroende och det måste jag erkänna faktiskt stämmer ganska bra. Jag menar, jag tycker och uppskattar mig själv otroligt mycket, till och med så mycket att jag har tattuerat in mit namn på handleden. Det gjorde jag delvis för att jag har bra självförtroende och för att jag aldrig ska "glömma" vem jag är. Ni misstolkar säkert meningen nu, men det jag försöker säga är att jag inte ska tappa fokuset kring mig själv och inse - Jag är Chantalle, och jag vet att jag klarar allt för att jag har gjort det hittils. Och på något konstigt sätt har det fått mig att inse att jag är en person som är "Better of my own..." även fast de flesta förnekar att det är så, så börjar jag tro mer och mer på det för varje dag som går. 
Det är ändå ifrån mig jag har att utgå, det är BARA JAG som kan påverka min framtid, det är bara jag som kan bita ihop så det blir bra igen, ingen annan.

Jag har gått på mentalträning (med bl.a Anja Pärsons, Foppas, Annika Sörenstams mentaltränare) men det har inte hjälpt mig att få bort motgångstankarna, inte heller självutvecklingskurserna som jag gått på, men däremot har jag utvecklats som person, tror jag.

Slutligen vill jag säga att just nu är det inte dans på rosor för mig, men snart borde det bli det igen. Efter regn kommer solsken, right? Och jag är bäst, så vad kan stoppa mig?

3 kommentarer:

Fabbe sa...

MEN SEXY ;)

Anonym sa...

du kommer inte klara dig ensam i längden.... INgen gör det!

Honey Bourbon sa...

JO det gör man väl visst det.. och dessutom tror jag inte att du känner mig!