lördag, april 04, 2009

stockholms dag/natt

Igår hade jag en riktigt bra dag. Jag firade att det var lov med Hanna i kungsan och vi köpte varsin kulglass emd 3 kulor var i bägare och satt i solen, pratade och kollade på människor, och det var MASSA människor där igår. Dessutom hade jag på mig mina svarta chinos, knallrosa klckar och piloter.Sommardag va?

Sedan var jag bjuden på barnkalas och självklart åkte jag dit med lite tyngd i mitt bröst då jag inte är ett så stort fan av småbarn (bara av mig själv). Hur som helst så var det fiskdamm, massa barn massa tårta, massa kladd och så klart massa skrik. Men jag offrade mig.

Inatt promenerade jag i Stockholm och man kan säga att vi observerade människor. Jag tyckte det var lite intressant faktiskt, det var så pass varmt i luften också att man ville bara vara ute för det var så mysigt och man frös verkligen inte (jag fryser jämt annars). Igår såg jag till och med vildkaniner, men sånna ser jag jämt för det är typ Kungsholmens nationaldjur eller vad det heter?
Konstigt nog så tyckte jag att det var ganska mäktigt att gå mitt i natten och kolla på alla människor som var berusade medans man själv var helt nykter. Det jag menar är att, dom människor hade i stort sett ingen koll på deras rörelser, var dom sätter fötterna eller gör, och så kommer jag där med största säkerhet och vet exakt vad jag gör och exakt vad dom gör. Det är en lite mäktig känsla faktiskt...

3 kommentarer:

tilda sa...

vem gick du med!??! ;O

Honey Bourbon sa...

haha, hemligt ;)

Hanna sa...

Tack för igår honey

pussis Hanna-banana