torsdag, april 09, 2009

used hours


Ganska nyligen kom jag hem från att ha varit hos en vän. Resan är inte så lång men det hann ändå hända mycket under den tiden.
Ganska direkt efter att jag satt mig på tunnelbanan på väg hem så börjar det komma en invandrare och tigga pengar från folk, till slut kommer han dit jag sitter och då säger han; Kan jag få pengar så jag kommer till sjukhus. - Mitt svar blev nej eftersom jag aldrig har kontanter på mig, jag handlar alltid med kort vilket jag tycker är smidigast. Hur som heslt så är mannen helt blodig, har hemska sår överallt, och jag blev riktigt rädd. Det såg ut som om han sprungit in i en glasdörr eller något...

Sedan lite senare under tunnelbansresan så sätter sig en jättefull skåning bredvid mig. Han var ca 50 år och han sa de mest knäppaste sakerna man kan tänka sig, och jag kunde inte låta bli att skratta. Jag menar tänk er själva, en skåning (tänk dialekten) som är 50, är full och bara yrar omkring. Tills slut kom det en kille fram och frågade om jag inte tyckte det var jobbigt eller så, men det var faktiskt inte det. 

Sen när jag går hem sista biten så kommer det en katt från ingenstans och börjar jama, och jag var i min egna lilla värld så jag sprang hem, Jag var nog lite skrämd efter resan ändå

Imorgon åker jag och Linus dessutom!!!

Inga kommentarer: