måndag, april 06, 2009

dad the teacher

Eftersom min pappa är och har alltid varit en seglare och helt förälskad i havet och båtar så är det en självklarhet att hans dotter också ska vara det. Under de flesta somrar så tillbringar jag alltid någon tid med segling och jag älskar det men jag blir sjösjuk. Varje gång får jag en klapp på ryggen av pappa och han säger " om 3 dagar vänjer du dig..."

Volvo ocean race har ju gått av stapeln och såklart kollade pappa på det och tvingade mig att titta på det, samtidigt som vi kollade lärde jag mig jätte mycket. Pappa berättade om vindar, kolfiber master, viktfunktion etc. samt om sjökartor och geografiska betydelser. Och hur dte var när han seglade jorden runt och om hans upplever, trots att jag hört det minst 100 gånger förr så är det lika spännande.
Jag fick också veta att man blir klassad som en "riktig sjöman" när man har lyckats ta sig runt den sydligaste spetsen av sydamerika, det är tydligen den farligaste där dom värsta stormarna infaller och det har min Pappa klarat minsann, jag är stolt över honom. Det ska jag också klara en dag... (kanske?) 
Jag kom även på en bra jämförelse; Så galen som pappa är kring båtar och segling, lika galen är jag i kläder etc.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Du menar kolfiber?

Roland sa...

Jag tycker vi kan segla i sommar ^^

Kramar Roland

Honey Bourbon sa...

exakt!

Ehm, känner jag dig?