lördag, april 18, 2009

Resan med Linus

Nu finally är jag hemma i Stockholm igen, efter en vecka i Tunisien och en dag i Göteborg hos och med Linus. 
Jag tänkte nu skriva ett längre inlägg hur vi hat haft det i kortare drag.

De första dagarna vi var där så var det inte alls sol och det regnande, fruktansvärt tråkigt. Men vi hittade på något ändå - vi gick och gick och gick och utforskade staden på bäst möjliga sätt samt de flesta restaurangerna. Dessutom så sjöng nästan all the time när vi gick och det var ganska trevligt faktiskt. Jag har förövrigt inte ätit så mycket i hela mitt liv tror jag. Jag menar, jag äter ca 2 grr om dagen och nu åt vi ca 3 ggr om dagen, min mage är helt messed up så nu är den närmsta planen att jag sak typ sluta äta i en månad eller så... (kan man säga)

Som blond tjej i Tunisien så fick vi ganska mycket attention, nästa lite för mycket, men Lnus skrattade bara åt det och tyckte det var jätte skojj. Dessutom trodde nästan alla att vi var gifta och att vi hade ellr väntade barn... (HELL NO)
Jag blev även av med ett par av mina chinos, dom flög bort från våran balkong efter att jag hänt dom på tork för att jag råkade snubbla på stranden ner i vattnet för att jag sprang. 
Vi fick även se en kamel, kaniner som sitter vid bord, otrologt högljudda grannar i sexuella sammanhang, lite frustrerande nästan. Jag tror dom var porrskådisar eller dylikt.

Vi åkte körde även jetski - det var jag som körde Linus satt bakom mig och höll i sig. Och galet nog ramlade vi i vattnet också för att jag körde lite för galet men det var faktiskt roligt. Shopping där nådde inte riktigt upp till min nivå så inget inhandlat förutom massa choklad vilket va vårat craving.
En dag gick vi även ner till en hamn med massa fina båtar och vi såg en enorm, snygg, vacker, underbar katamaran som vi började diskutera priset på och jag sa "den kostar ca 3 miljoner" Linus skrattade bara och sa "KNAPPAST", så efter många om och men så gik Linus fram till killen som ägde den och frågade vad den gick på, vilket blev ca 4 miljoner så IN YOUR FACE, jag hade ganska rätt där, dessutom frågade han om vi ville köpa den - klart vi ville men, no cash!

De dagarna vi slade brände vi oss så in i norden, vi båda gnällde som jag vet inte vad och nu flagnar vi som bara den och gnäller ännu mer. Solen var sjukt stark och eftersom jag underskattade den så körde jag med babyolja första dagen för att bli så brun som möjligt - resultatet blev att jag blev röd som en tomat och Linus kallade mig för ketchup och tomat hela kvällen...
Dessutom sa han också "Jag bränner mig aldrig, har aldrig gjort det och kommer aldrig att göra det" dagen efter gnällde han lika mycket som mig. Sen trodde han inte heller att han skulle börja flagna, men... det gjorde han med. På något sätt känner jag mig ganska nöjd där. Inte för att vara dum, men, någon gång måste vara den första!

Det var allt kan man säga, bilder och filmer kommer i nästa inlägg tror jag.

2 kommentarer:

moa sa...

haha yeeeees, då komemr du inte vara så himla brun som du brukar bli då!!!! ;) WIIIHO

Malin sa...

hahah you rock woooman ;) (Y)