tisdag, mars 17, 2009

Dagens upplevelse

Solen kikade fram idag, och då fick jag massa vårkänslor i kroppen, Helt sjukt, till och med solglajjerna fick göra sitt idag, är det inte underbart? Jag hoppas att det blir likadant imorgon, för att då kommer jag ha ett leende på läpparna hela dagen.

När jag skulle kliva på bussen hem, så ser jag något som förbluffar mig totalt. En kamp där naturenslagar verkligen bestämmer... Det var iaf en mink (eller iller, men tror mest att det var en mink) mitt i Stockholms innerstad som slogs med en stor fet råtta. Jag menar råttor har man väl sett tidigare, men jag har då aldrig sett en mink... Det var verkligen en brutal kamp och det var massa människor som stannade till och undrade vad som pågick, det slutade med att minken dödade råttan och 
sprang iväg med den i munnen. Råttan var ändå större än minken och såg mycket aggressivare ut, ändå vann minken... Det var dagens upplevelse.

Inga kommentarer: