onsdag, mars 18, 2009

grillning av Sverigedemokrat

Jag kom precis alldeled nyss innanför dörren från en  hektisk dag. Helt galet, men jag gillar det! Efter skolan idag gick jag på stan med pappa lite, vi tog en fika på NK, sen gick vi vidare till stadium för att jag skulle köpa lite nya träningskläder, och det gjorde jag. Men dom kan ni få se imorgon för nu har jag verkligen inte tid...

Efter det så skyndade jag mig till MUF-träffen där vi hade en ganska högt uppsat från Sverigedemokraterna som berättade lite om hur dom tänker och lite om deras poliktik och det var väldigt intressant, han blev dessutom lite grillad. Frå
gorna vi ställde var väldigt knigiga och till och med lite elaka, en del handlade om blue card andra om invandringen i Sverige och den så kallade "ghetto"-bildningen.
Han kom iaf lit för sent för att han tog taxin till oss (CK) och det var väldigt mycket trafik, och en av oss Mufare säger; Vi borde fråga om taxi-chaffisen var svenska, lite roligt eller hur?

Och den första meningen han fick höra när han kom in var: - Jävlar vilken brat du är... 

12 kommentarer:

Anonym sa...

Det var sjuuuuukt roligt idag ;)
Men han gjorde det bra ändå med tanke på vilka frågot vi grillade honom med ;D

Honey Bourbon sa...

haha ja ;) grymt!

micke sa...

Du får ta och ägga upp ett sammandrag med lite frågor som ni ställde. Det skulle vara intressant.

Honey Bourbon sa...

ja, det kan jag försöka göra lite senare ikväll beroende på hur mycket jag minns :)

Anonym sa...

jag hörde att han var ganska snygg? (;

Anonym sa...

Tack för komplimangerna. :)
Kul att ni gillade det, jag tyckte det var trevligt.
Faktum var att chaffisen var iranier och vi pratade om allt möjligt.

Trevlig helg!

micke sa...

Oväntat denne man tydligen kan uttrycka sig på korrekt. Vanligtvis brukar intelligensnivån hos sverigedemokrater vara väldigt låg, vilket kanske inte är så förvånande.

Honey Bourbon sa...

Jag tror inte att intelligens är något som har att göra med vilket partiman kommer ifrån.

micke sa...

Det är klart det är. Om man är så dum så att man tror att kulturell homogenitet är bra för ett samhälle så är det förvånande att man ens får ett G i svenska.

Anonym sa...

micke:
Du låter som en väldigt fördomsfull människa.
Och ganska enkelspårig. All forskning viisar att kulturellt homogena länder har den bästa välfärden bland medborgarna, de bästa sociala kapitalet och det tryggaste samhällena. Att kalla någon dum för att de tror på det är som att kalla någon dum för att han påstår att fred är bra för ett samhälle.

Honey Bourbon sa...

jag håller mig nog utanför den här diskussionen..

micke sa...

Utan källor så är ditt påstående just inget mer än ett påstående, och inte fakta.
Inte heller tycker inte att du som sverigedemokrat ska uttala dig om folk är fördomsfulla eller inte.

"Att kalla någon dom för att de tror på det är som att kalla någon dum för att han påstår att fred är bra för ett samhälle."

Vad snackar du i? Det är ju samma sak.