onsdag, november 12, 2008

Mitt liv baserat på impulser

Jag har heltplötlsigt drabbats av ett fruktansvärt shoppingsug idag, men jag har lovat mig själv att skära ner på shoppinge, lite iaf. Vi får det hur det går. Kunde inte hålla mig från att köpa nånting idag, så jag belönade mig själv emd ett par strumpbyxer, även om det är nånting litet så gör det mig glad iaf. Dessutom, hittade jag skor jag vill ha, och jeans...men NEJ CHANTALLE! KONTROLLERA DIG SJÄLV!

Oftast när jag handlar kläder, så tänker jag inte så mycket. Vill jag ha det så köper jag det, och jag kan bara inte förstå hur vissa människor har ångest över att dom handlat nånting och gjort av med pengar. Jag menar, vad ska du annars göra med pengarna? Och kläder är väl en bra sak att lägga pengar på, med tanke på att det utspeglar väldigt mycket av vem du är. Så snälla allihopa ni som har ångest, handla och just deal with it! Bättre att lägga pengar på kläder än på mat, för då slipper man gå upp i vikt med!

En till grej, baserat på mina impilser är att; Jag idag, helt plötligt fick för mig att vara med i skolan luciatåg. Jag har inte varit med i någon "kör" på ca 5 år? Och helt plötligt vill jag det. Men det är gansak skönt när saker sker plötsligt, då hinner man inte gruva sig över nånting och får ut så mkt mer av det. 
Jag och Hanna njöt även av lussebullar idag! YUMM!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hahaha, du kommer aldrig sluta handla kläder! :D Dags att öppna en second-hand snart va?!;)

Pusspusspuss

Anonym sa...

Men mumsigt det var