tisdag, november 11, 2008

Pepptalk

Blir inte ni stolta över er själva när ni vet att ni har gjort bra grejer under en hel dag?

- Det blir i alla fall jag. Har gått i skolan idag, och när jag kom hem, åt jag sallad (nyttigt), sen pluggade jag matte, sen städade jag, bytte sängkläder, nu ska jag ta ett bad och sen återigen plugga. Sånna här dagar gillar jag, man är ständigt aktiv, och slipepr ha ångest senare när man ska sova att man inte har gjort någonting. Det kan kännas jobbigt från början att ta tag i allting, men när det väl börjat så är du liksom inne i "flowet". Åtminstone jag, och då kan jag inte sluta.

Jag har även lovat mig själv att lägga mig tidigt idag, så jag är utvilad imorgon. För man blir verkligen så mycket snyggare när man har sovit bra och mår tusen gånger bättre. Och vem vill inte göra det?

Inga kommentarer: