torsdag, maj 15, 2008

hästtjejer = goodshit


Som ni föesta redan vet så är jag en riktigt hästtjej och kommer nog alltid att vara en, men jag har faktkskt lagt det åt sidan ett tag nu. Men jag kommer aldrig kunna släppa det helt.

Jag skummade precis igenom ett mer eller mindre seriöst forum i brist på annan sysselsättning. Jag läser rubriken "Hästtjejer?" och blev såklart nyfiken. I inlägget undrar skribenten varför det inte finns några attraktiva hästtjejer. Min haka rasade ner på tangentbordet. Antingen lever författaren till foruminlägget och jag på olika planeter eller så har han helt enkelt ingen koll. Jag känner mig nämligen alltid förskräckligt ful på tävlingar, just på grund av alla grymt snygga tjejer som ränner runt där! De allra flesta tjejerna som jag konkurrerar om prispengar och äran med på tävlingar är grymt snygga. Oftast i god form med genomgående vältränade ryttarben, långt och välkammat hår och alltid stilrena, snygga märkesridkläder som smickrar figuren som inget annat klädesplagg (Länge leve ridbyxan!). Att hästtjejer (särskillt i tävlingssvängen) oftast är väldigt målinriktade och driftiga så ser jag det som en självklarhet att vi hästtjejer borde framstå som oerhört attraktiva. Hur som helst känner jag såklart av pressen att alltid se bra ut på tävling, så att glömma sminkväskan när man drar iväg en helg vore döden. Snyggaste ridskjortan måste såklart alltid vara med och självklart måste man se till att ha den snyggaste uppsättningen vardagskläder med i väskan eftersom det ofta bjuds på ryttarfest på kvällen med tex grillning eller buffé med kallskuret och sånt. Eftersom att hästfamiljer sällan är barskrapade (jag och mina föräldrar som räknas till medelinkomsttagare framstår som fattiga bondlurkar) så har alla ryttare (även killarna förståss, som även de överlag ser väldigt bra ut) såklart trendigaste märkeskläderna på sig under dessa festligheter. En stor majoritet verkar faktiskt väldigt modeintresserade. Och efterhand som timmarna på festen rullar på blir en del ganska runda under fötterna och glada i hågen och som ett direkt resultat av detta blir det en hel del strykningar i första klassen dagen efter...

1 kommentar:

Linnea sa...

så jävla rätt :)