tisdag, maj 27, 2008

årets första bad?

Hej hej, hemskt mycket hej! Ååh vilken dag jag har haft, lite stressig, men vet ni vad, förvånansvärt nog så tycker jag om att stressa. Det ger mig en känsla av att man är lite bra.
Det började med att imorse så gick jag till Gant innan skolan och köpte kepsen jag ville ha. När jag väl var där inne stog jag och pratade på med tanten som jobbade där i några minuter och hon är så sjukt rolig. Jag tror hon gillar mig också, börjar nästan känna mig som en stammis där, iaf så bjöd hon med mig till nästa gång gant/vision och peak får in sina nya kollektioner till hösten så det komemr bli riktigt spännande att se dom först här i Umeå, innan dom börjar säljas. Mitt i all hast kollade jag på klockan och såg att jag börjar om 10 minuter, så jag fick nästan springa till skolan, och min väl önskade latte hann jag inte med!
Väl på skolan spelade vi fotboll idag på idrotten och mina revben kärvar än så jag tog det rätt lugnt, eller inte kanske. Det var mer att jag öste på ett tag sen kunde jag inte andas eller gå, vilade i 12 minuter sen körde jag på igen! Slapp också 2 lektioner idag för vi ska göra några arbeten i dom ämnen så vi fick jobba hemma! WIHOO!


Men nu återgår jag till dagens rubrik. Ni vet väl att jag är den värsta badkrukan som finns och när jag är ute och ska bada med kompisar badar jag för deras skulle för att jag har "lovat" att jag ska göra det. Men jag gick iaf ut med hunden på en lång prommis, först 2 varv i parken vid mig sen gick vi på stan, kilade in på costas (gamla news) tog en islatte och fortsatte promenade. Två människor stannade mig på stan och sa vilken fin hund du har, och en tredje frågade var jag har köpt mina kläder. Sånt är verkligen jätte roligt att höra. Sen gick jag och Zita (hunden) ner vid kajen och började gå hemmåt, när vi väl komemr till ett ställe där man kan gå ner i vattnet så blir jag nerdraggen i vattnet och hon börjar hoppa runt och springa och skvätta vatten! DET VAR RIKTIGT KALLT!! Jag trodde jag skulle frysa ihjäl och folket som gick förbi eller såg det typ bara skrattade. Sen var jag lite smår sur, men det var lite roligt ändå. Sen knatade vi hem och vi var båda dyngsura! Men nu har jag bytt kläder och allt är frid och fröjd.

Ska sätta igång med pluggandet så jag får nånting klart! xx

1 kommentar:

Anonym sa...

Det skulle jag vilja se! HAHAHAHAHA! Varför ska jag missa allt jämt för:( ;)