onsdag, januari 28, 2009

green peace vs. päls

Idag efter skolan så åkte jag till stan för att kika på lite kläder. Och jag hittar en riktigt grym zebra-dräkt i form av en jump suit som jag inte var långt ifrån att lägga beslag på, men snabbt insåg jag att det är inte ett så kallat, Sverige plagg, varekn lämpligt för vårat klimat eller förståeligt. Men den skulle bara vara så superduper skön och snygg att ha utomlands..så jag vet inte vad. Jag kanske ångrar mig till veckan.

Efter det, när jag tänkte ka hem blev jag stoppad av några Green Peace människor på stan som ville att jag skulle bidra med pengar och bla bla bla...
 Alltid i sådanna situationer så går jag jämt in i ganska roliga och intressanta
 diskussioner med dom människorna och frågar ut dom jätte mycket, det är både lärorikt och intressant och roligt. Det slutade med att jag gick med på att skäna 100:- i månaden, men sen frågade dom mig hur gammal jag var, och jag svarade 17, så sa dom ; oj, man måste vara 18. Haha, det var lite roligt, men därefter började jag och dom prata om massa andra grejjer, som var helt oväsentligt och jag glömde helt bort att jag skulle hem. Dessutom kände lite ohumanistiskt i sånt läge att dom pratar med mig om pengar, fattigdom, växthus effekten etc. och jag står där med päls på huvudet som dom sedan såklart  ifrågasatte...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Skönt att det finns fler som verkligen älskar sina pälsar men ändå har ett miljöengagemang. Förstår dig precis!

Anonym sa...

Jag älsakr verkligen din mössa, den är så snygg!!

Honey Bourbon sa...

Ja visst är det, :)