tisdag, december 23, 2008

främmade på julafton?


Inatt har jag en sån här jobbig tänkarnatt, då jag tänker på massa olika saker, vad jag har gjort bra, dåligt, varför mitt liv är som det är och varför jag har gjort mina val etc. Väldigt frustrerande faktiskt, men det är skönt att tänka igenom lite saker ibland.

Bland annat så kommer årets jul att vara väldigt annorlunda och speciell, vi ska nämligen fira den med våra grannar av någon speciell anledning (men vi är ganska tight med dom) så det störde mig inte så mycket. Men sen sa mamma att det komemr någon engelsman också som ska fira med oss som våra grannar kände, och då blev jag irriterad och sa; JA MEN KUL! Då kan jag knacka på hos några främmande och fira jul med dom?!
Och då sa mamma; Han har ingen att fira jul med, han är ensam. Så mina tankar ändrades gansak snabbt och det känns bara bra att man kan hjälpa någon med glädje eller  vad man ska säga på julafton...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag känner exakt likadant! Mamma har en "gammal" vännina som jag aldrig ens träffat, som ska vara med oss på julafton, hon är också ensam, men det känns ju konstigt ju! :P

Honey Bourbon sa...

ja, det gör ju det !:/