tisdag, december 30, 2008

Fuck you! Jag är inget pälsdjur!



Äntligen är jag hemma igen, och jag är superdupertrött. Har varit på benen hela dagen idag, jag hann även med att gå på stan riktigt länge idag, träffade även några bekanta. Det som jag gjorde i Umeå, (alltså ärendena) gick hyffsat bra, jag är nöjd iaf. Men resten av dagen har bara varit dryg och tråkig och himla långsam.
Dessutom började jag bråka med busstanten när jag skulle åka hem igen. Jag hade på mig min stora rävpälsmössa idag, som drar många blickar till sig, och dessutom en minkkrage. Efter dagens slut mådde jag himla illa, var jätte trött osv. Så när jag kliver på bussen tänkte jag sätta mig därnere i det mindre utrymmet på bussen, (det var en dubbeldäckare) men, tanten började bråka med mig, och jag var lite på gasen jag också. Men så här lät våran konversation;

Tanten - Du får inte sitta där!
Jag - Varför inte?!
Tanten - Inga pälssdjur står det på skylten.
Jag - Ursäkta? Ser jag ut som ett pälsdjur eller?!?!?!
Tanten - Du bär päls!
Jag - Det är inte allergiframkallande, är du en jävla djurrättsaktivist som inte har råd med sånt här eller?!?!


Det var lite hårda ord av mig, jag vet. Men hon ska då inte kalla mig för ett pälsdjur iaf!
Nu ska jag iaf sova, jag är himla trött och ladda inför sista dagen på detta år!

8 kommentarer:

Anonym sa...

hahaah du borde stämma henne!!

Anonym sa...

du måste ha varit på ett väldigt ¨dålit humör om du fick ut dig dom där orden:O

micke sa...

Rätt vidrigt att bära päls, men det är ju bara min åsikt, skulle tycka att det var det även om jag hade haft råd med en.

micke sa...

jag tycker att hon var lustig i alla fall. du borde tåla sänt när du bär päls

Honey Bourbon sa...

Jag tycker int det är något fel med päls, och jag var på ett himla dåligt humör också... men folk får ju ha sina åsikter jag slutar inte bära päls för det!:)

Anonym sa...

Att bära päls är väl inget sämre än att äta kött? Djuret är ju lika dött för det.

Honey Bourbon sa...

sant, mend et som människor har synpunkter på är väl att man dödar ett djur för bara pälsnens skull

Anonym sa...

bra jobbat! härligt sagt.
adda gärna spc_y@hotmail.com :) vi har mkt gemensamt