torsdag, december 04, 2008

Jag är omgiven av bönder

Nu kommer jag säkert att framstå som en gammal, sur tant som bara klagar. Men vet ni vad, jag måste få klaga ibland. Och idag tänekr jag klaga på dagens ungdomar (i Umeå).

Det är så att idag när jag och Hanna satt och fikade på Wayne´s så några bord bort eller ja, 2 stycken så satt det några tonåriga tjejer... dom såg ut som man gör i den åldern och nu vill jag inte lägga fram ordet fjortis heller, för det är så passé! Hur som så, lät dom mest av alla, och dessutom börjaed dom lägag sig i sofforna med skorna på. Det gör mig så pissed off! Var tog all vett och etikett vägen? Och det är så himla respekt löst, jag fick verkigen lust att gå fram och säga till dom att dom beter sig som ouppfostrade attention whores! Jag har då aldrig sett det i Stockholm... men som sagt, jag är ogiven av bönder som inte vet hur man beter sig i offentliga miljöer, det är tragiskt!

15 kommentarer:

Isaac Likes sa...

Thanks, I like yours too!
But I can't understand it!!

Anonym sa...

jag undrar ifall det är så normalt att gå i stringtrosor och jacka hem genom stan? jag tycker att du bör tänka vad du skriver i fortsättningen, tro inte att du är bättre än alla andra för du är egentligen den största nollan av alla.

Anonym sa...

Jag håller med dig, man ska inte bete sig så! :) Dåligt av dom

Honey Bourbon sa...

Jag prioriterar min hälsa, och vad spelar det för roll att gå i trosor och ha jacka för? Det är samma sak när man ser tjejer i kort korta kjolar på stan... tänk hur du formulerar dig!

Anonym sa...

moget att vara anonym!

Anonym sa...

Jag håller med den andra snubben, tycker inte ditt beteende är det optimala för att sitta och klaga på hur andra beter sig. För hur bra beteende är det att gå igenom stan i stringtrosor och en jacka? Sen att du först betraktar dig själv som "galen" och "knäpp" och sen klagar på folk som ligger i en soffa och skrattar, det förstår jag inte riktigt. Men sure, Stockholm är ju trots allt dubbelmoralens stad.

Anonym sa...

Bara så jävla avundsjuka för att ni inte kommer från Stockholm och har svårt att inse sanningen!

Anonym sa...

Du har verlkilgen ingen som helst rätt att kranka ner på andra bruden! Jag menar vad för slags "vett och etiket" har du som springer runt i stan i string och jacka?

Anonym sa...

Är man Stockholmare när man flyttar därifrån 8år gammal?? Kan inte hålla med..Tycker snarare du är en utav "bönderna" du klankar ner på. Felet med dig är ditt dåligt självförtroende, Nåt man inte kan shoppa sig till.

Anonym sa...

ifall du skulle se dom där tjejerna springa runt på stan med string och jacka, skulle du inte kalla dom attention whores då med?? och över halva ditt liv har gått sen du bodde i stockholm... kanske dags att lämna det snacket nu, bonde.

Honey Bourbon sa...

jag flyttade från stockholm när jag vara 11, så du har ganska fel...

Anonym sa...

men ifall du skulle se dom där tjejerna springa runt på stan med string och jacka, skulle du inte kalla dom attention whores då med i vilket fall??

Honey Bourbon sa...

nej faktiskt inte... folk gör väl inte så bara för att, man har väl oftast någon större anledning + att jag försökte dölja det så mycket jag bara kunde! och min jacka är ganska lång!!

Anonym sa...

Vad är det för skillnad på 8 eller 11? Fortfarande bara ett barn som inte vet något om Stockholm alls. De få ggr du är i Stockholm gör dig ablolut inte till Stockholmare din lilla bonde.

Honey Bourbon sa...

jag är ju född och uppvuxen där, och har bott där mer än hälften av mitt liv.. då är man däriåfrn sen att jag bott 4 år på ett annat ställe och 1,5 år på ännu ett till spelar väl ingen roll? Och det är ganska stor skillnad mellan 8 och 11!