onsdag, september 10, 2008

Plugga, bada och vad hände med mamma?


Godkväll!

Nu är jag klar med min Tok uppsats på riktigt. Så nu ska jag vila från skrivandet ett tag. Imorgon drar jag nog igång med engelska uppsatsen iaf, och måste jobba matte också så jag inte kommer efter när vi är i London. Jag har blivit en riktigt pluggis nu för tiden, sitter på frontrow i klassrummen, pluggar under hålen, tar hem böcker nästan varje dag.. men vet ni vad, känns ganska skönt ändå när man bara hållser sig själv i fokus och inte har saker som distraherar en.

Jag kom iaf från badet nyss, var riktigt skönt, speciellt med massa skummgrejs som jag hällde i. Jag brukar överdosera det, men det är bara så mysigt med det.
Imorgon är det torsdag och det är dom jobbigaste dagarna på hela väcken för vi slutar 4 och har bara massa jobbiga lektioner, men tack och lov är våran ToK -lektion inställd så vi slutar kvart i 3.

För ett tag sen skrev jag med mamma på msn; en bit ur våran konversation var väldigt rolig från hennes sida...
- Mamma: men från skolan till något helt annat ämne, har du sett Posh nya frippa?
- Jag: Ja det har jag, vadåra?
- Mamma: funderar på att klippa mig så tror jag ; )
- Jag: okej, men hallå? jag tror inte du passar i det..
- Mamma: men vadå? du har ju inte sett mig i sådär korthår så du kan inte säga nånting om det ju...
- Jag: nej sant.. men ändå.



Det kan man kalla en riktigt mor och dotter konversation, eller vad tycker ni?

Inga kommentarer: