lördag, maj 02, 2009

första maj!

Igår var det första maj, och då är det många som demonstrerar. Anyway.. vi i MUF gjorde inte det,vi bara var där...

Efter ett tag så blev vi påhoppade av extrema vänsterpartister, som jagade oss, tog våra saker, kasade glasflaskor efter oss, slog vissa, drog sönder kläder etc. 
Vissa av oss kom lindrigt undan tack och lov, och för vissa hände det lite värre saker. Jag var en av dom som sprang sist (jag kan inte lämna någon bakom mig) så jag fick ju se en del. 
Jag blev bl a. intryckt mot väggen och omringad av 3 stycken knuffad, och typ kallad "moderathora". Hur som helst, så kallade vi på polisen sen, och vi skulle berätta allt som hänt och vad vi varit med om. Lyckligtvis hade vi en som filmade alltihop som underlättar väldigt mycket för våran del.
Efter all uppståndelse träffade jag Annie vid Stureplan, har inte sett den tjejen på galet länge. Vi tog en kort promenad och småprtade lite... riktigt trevligt!

Jag försår inte hur vuxna människor kan bete sig så himla omoget och göra något sådant. Enligt mig är dom helt dumma i huvudet, och ännu mer skadade som inte fattar att när dom gör sådanna saker så går det bara ännu sämre för dom. Men vad ska man säga? 
 - vissa är väl lite smartare än andra, det är bara dem som förlorar på det. Inte vi!


1 kommentar:

tessi sa...

men shit, gumman! Du råkade inte illa ut va?!