torsdag, maj 07, 2009

självdisciplin

Ibland har jag en jätte bra självdisciplin och ibland inte, vilket gör mig arg. Nu till exempel är den väldigt dålig. Jag borde egentligen plugga nu, men jag gör det inte. Det är så jobbigt. Jag borde ha någon som peppar mig, en PT i att plugga kanske? När mina föräldrar tjatar på mig för att jag ska plugga får jag damp och slänger böckerna i väggen och säger: Det är mitt liv, ser jag inkompetent ut eller!? - den är ganska hård, jag vet. Men jag tycker om att sköta mig själv. För det mesta går det bra, men ibland inte, som nu!

Imorgon har jag bara en lektion som vanligt så jag slutar 09:40. Jag funderar faktiskt på att sitta kvar i skolan och PLUGGA lite. Sen är planen att jag ska hem till mig och hämta massa kläder och ta med till pappa. Sen ska jag shoppa (det kommer få mig på bra humör), sen ska jag träffa Sara för en fika och sen kanske Petra till och med! Och jag ska även träna och plugga ännu mer sen, låter ganska bra va? Vad ska ni göra imorgon?

1 kommentar:

Sandra sa...

vi kan börja plugga tillsammans och peppa varandra :)?

puss Sandra