torsdag, maj 28, 2009

Uppsala, regn, gynnig och knark

Som jag redan har berättat om tidigare så skulle vi till Uppsala idag, och vet ni vad? Det har varit en sjuhelsikes händelserik dag, bortsett från att jag har skrattat så galet mycket att mina magrutor kommer synas så ska jag försöka fatta mig kort.

Regnet har öst ner i princip hela dagen. Vi kommer fråm till Uppsala och går runt där av någon konstig anledning, vi går till domkyrkan och universitet som inte alls är väsentligt. Det pluggar i alla fall sjukt galet snygga killar där, det är enda anledning för mig att jag skulle flytta dit liksom. Orgasm. Sedan rörde vi på oss igen, vi gick i ca en timme till en gräsplätt där vi tillbringade hela dagen, och där skulle vi plocka gräs typ, och kolla vad det är för saker som växer i ett område på 50cm2 och vi skulle undersäka 30 sådannda kvadrater på två ställen, övre delen av gräset och den nedre delen. Ärligt talat så var det de mest meningslösa jag gjort i mitt liv. Och eftersomregnet öste ner så blev jag väldigt blöt om fötterna så det slutade med att jag hade plastpåsar på fötterna vilket jag tog mig hem i också, så jag hat gått i Uppsala och Stockholm med plastpåsar på fötterna, hur snyggt?

Men det läskigaste/roligaste av allt var, när jag, Izabelle, Lizza, Lee och Alexandr skulle bege oss från gräset då vi sitter och väntar på bussen. Vi alla sitter på en bänk och pratar, skrattar osv. helt plötsligt skriker Izabelle och Lizza, jag får panik och förstår att det är mig det handlar om. Jag inser att det är kryp någonstans på mig, så jag, skriker som aldrig för hoppar runt på vägen, sliter av mig kläderna, slänger dom på vägen, bilar kommer och kör över mina kläder, jag gråter, får dödsågest ja allt... helt panikslagen och mina mates bara skrattar, men jag förstår hur kul det måste ha sett ut. Jag skakade en timme efter, dessutom ramlade jag in i bussen när den kom, för jagvar så knäsvag av rädsla och panik...

Förutom det så träffade vi på Carolina Gynning idag och GOD DAMN va snygg hon är. Jag kände mig dessvärre väldigt orepresentativ med plastpåsar på fossingarna och RYGGSÄCK?! och regnjacka!

På tunnelbanan hem så träffar jag på ett par knarklangare, eller jag sitter där dom sitter. En man och en kvinna. Mannen var hög som ett hus, och var allmänt skum, likaså hans partner, men hon var då inte hög. Nä dom pratade med varandra så hoppade dom över ord, gjorde tecken till varandra osv. för att resten av människorna inte skulle fatta, men alltså... det gjorde man. Sen...så gjorde killen bort sig. Han skulle ta upp en tjuga ur fickan, men då.. då ramlar den största SEDELBUNTEN (med bara 500-lappar) jag någonsin sett i mitt liv. Alltså hans fickor var fulla med det, det var minst 20 000 kronor MINST! Hur som, så fick dom båda panik, började kolla runt etc. Han slängde sig ner på golvet i tunnelbanan, plockade upp pengarna så fort han bara kunde, sen försökte dom bara gilla läget, men dom stack så fort dom kunde ur den vagnen och bytte tillvagnen bakom! Jag önskade att jag var en polis där, så jag kunde gripa dom. Shit, vilken makt jag skulle ha över dom då!



Nu är klockan åtta och jag sova, är helt död!

2 kommentarer:

peter sa...

Alltså stackare :(

Anonym sa...

jävla sthlms:s fjolla!!!! Skriker för ett litet kryp! PINSAMT!