onsdag, oktober 15, 2008

Gravid

Min kompis är gravid, hon är lika gammal som mig, alltså 17, fast jag har inte fyllt 17 än, men i december så. Hon har en pojkvän, och dom ser verkligen så otroligt lyckliga ut tillsammans.
   Jag har alltid varit emot unga tjejer som får barn, som varken har en stadig ekonomi och som har hela livet framför sig, som måste hoppa av skolan för att klara allt osv. Men å andra sidan är jag emot barn över huvudtaget. Jag vill inte ens ha barn, fast jag lär nog mogna till det. Men alltså, jag vill kunna vara den här tonåringen så länge jag kan, fest, busa, leva livet som man ska göra i den här åldern. Jag känner mig faktiskt äldre än vad jag är, och uppfattas som det av många människor och det tycker jag inte alls om, en av mina största rädslor är att bli gammal. 
  Men jag pensionsparar redan nu, har massa aktier som känns rätt så bra, kommer in på krogen,  har väldigt mycket äldre komppisar och killar, bor ensam, klarar mig på egen hand etc. Ochd et är nog dom faktorerna som bidrar till att jag inte alltid är den den här lilla busungen jag skulle vilja vara.

Jag beundrar min kompis för hennes styrka, positivitet, och för hennes beslut. Och framför allt hennes pojkvän som är 90:a som vill bli pappa. På något sätt känner jag mig riktig glad av det också, vet inte varför jag bara gör det.. och den här ungdoms-graviditeten ha rändlat min syn jätte mycket när det gäller "unga föräldrar". Jag kommer i alla fall stötta dom så mycket det bara går och förhoppningsvis blir jag kanske gudmor :)

Inga kommentarer: